Inloggnings- eller filuppladdningsproblem

Om du har problem att logga in eller ladda upp filer rekommenderar vi att du rensar historiken i webbläsaren. Gå igenom stegen här nedan för den webbläsare du använder. Vi rekommenderar även att du uppgraderar till den senaste versionen av webbläsaren, länkar finns längst ner på sidan.

Rensa webbläsarhistoriken

Internet Explorer (Windows)

  1. Klicka på kugghjulet uppe till höger och sedan "Internetalternativ" (eller välj "Verktyg" / "Internetalternativ" i webbläsarens menyrad).
  2. På första fliken ("Allmänt"), klicka "Ta bort" under "Webbhistorik".
  3. Markera "Tillfälliga Internetfiler och webbsajtfiler", "Kakor och webbplatsdata", "Historik", "Nedladdningshistorik". Avmarkera alla andra kryssrutor.
  4. Klicka "Ta bort" och därefter "OK".
  5. Stäng alla webbläsarfönster och starta om Internet Explorer.

Chrome (Windows)

  1. Öppna webbläsarens historik med Ctrl + H, eller klicka på de tre prickarna uppe till höger och välj sedan "Historik" och "Historik" igen.
  2. Välj "Rensa webbinformation".
  3. Välj "tidens början" under "Rensa följande objekt från".
  4. Markera "Webbhistorik", "Nedladdningshistorik", "Cachade bilder och filer" samt "Cookies och andra webbplatsdata". Avmarkera alla övriga kryssrutor.
  5. Klicka "Rensa webbinformation".
  6. Stäng alla webbläsarfönster och starta om Chrome.

Firefox (Windows)

  1. Klicka på de tre strecken uppe till höger och därefter "Inställningar".
  2. Välj "Sekretess och säkerhet" i menyn till vänster.
  3. Klicka "rensa ut tidigare historik" under "Historik".
  4. Välj "All historik" under "Tidsintervall att ta bort".
  5. Klicka på "Detaljer".
  6. Markera "Besökta sidor och filhämtningshistorik" och "Cache". Avmarkera övriga kryssrutor.
  7. Klicka "Ta bort".
  8. Stäng alla webbläsarfönster och starta om Firefox.

Safari (Mac)

  1. Välj "Safari" i menyn och därefter "Återställ Safari".
  2. Kryssa i "Rensa historik". Avmarkera alla övriga kryssrutor.
  3. Klicka på "Återställ".
  4. Stäng alla webbläsarfönster och starta om Safari

Uppgradera webbläsaren

Internet Explorer

https://www.microsoft.com/sv-se/download/internet-explorer.aspx

Chrome

https://support.google.com/chrome/answer/95346?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=sv

Firefox

https://www.mozilla.org/sv-SE/firefox/new

Safari

https://support.apple.com/sv-se/HT204416